Vibrasjonstrening er en måte å få flere resultater fra mindre krefter, samtidig som du reduserer sjansen for skader og tretthet.1

Hvordan vil du forkorte tiden det tar å:

  • Hopp høyere2
  • Løp raskere3
  • Løft tyngre4

Ung eller gammel – ha sterkere, mer kraftige muskler gjør hver dag livet enklere og tryggere
samtidig som det gir deg en fordel i sportslige aktiviteter.

Å gjøre musklene sterkere krever:

  • Stimulerer dem intenst nok til å forårsake anabole endringer i kroppens kjemi
  • Mating av kroppen nok av næringsstoffene som kreves for å komme seg og vokse
  • Nok hvile for å la disse endringene finne sted

Det som kan gjøre denne prosessen til en virkelig utfordring er:

  • Motivasjonen som kreves for å trene med høy intensitet
  • Den økte risikoen for skader når du trener med maksimal intensitet
  • Tiden det tar å komme seg helt

Å bruke Hypervibes høye G- kraftvibrasjoner har hjulpet meg med å øke muskelkraften for hendelser på kort avstand, og ved å bytte til vibrasjonsinnstilling med lav intensitet kan jeg forkorte restitusjonstidene.
Chris Johnson
6-time Ironman, USA

Den nye måten å styrke muskler på

Vibrasjonstrening er unik fordi den kan gi musklene intens stimulering, men innebærer mindre:

Motivasjon

Maskinen genererer eller forbedrer muskelaktivitet som vanligvis krever bevisst innsats. Det tar også mindre tid å oppnå et høyt stimuleringsnivå. Hvis trening krevde mindre tid og krefter for å få de samme resultatene, kan du være mer motivert for å gjøre det. 1

Risiko for personskader

Skader kan ikke gjøre måneder med trening og til og med føre til at du går glipp av viktige sosiale eller sportslige begivenheter. Med vibrasjonstrening løfter du ikke vekter, løper eller hopper, faktisk bruker du mesteparten av tiden på å være i ro mens maskinen trygt fungerer på ditt nevromuskulære system. 5,6,7

På tide å komme seg

Å bruke mindre tid på trening etterlater mer tid til restitusjon og økningen i sirkulasjon og lymfedrenasje som er mulig med Vibration Training 8kan redusere tiden som kreves for å fullføre syklusen for utvinning og vekst. 9

Vibrasjonstrening øker styrke og kraft 4

Muskler blir ikke umiddelbart sterkere i det øyeblikket du er ferdig med en treningsøkt – det tar opptil en uke eller mer av jevn hvile og næring for kroppen å komme seg fullstendig og gjenoppbygge seg for å bli sterkere.

Det som kan skje umiddelbart er en økning i makt – evnen til å generere kraft raskt. Sprint raskere, treff en golfball lenger, hopp høyere eller forhindre fall hvis noe gir deg balanse.

Det antas at i tillegg til å varme opp muskler og ledd , 10 høy hastighet vibrasjon stimulerer forskjellige neurologiske 11 og muligens hormonelle systemer. 12 Som et resultat blir produksjonen av muskelkraft mer effektiv. Med andre ord – musklene produserer mer kraft fra samme mengde krefter .

De langsiktige effektene er lik andre former for vektbærende trening altså . øke i muskelstyrke Forskjellen er at høyhastighetsvibrasjonen får deg til et vekststimulerende nivå av muskelaktivering raskere og med mye mindre bevisst innsats. Det er derfor mindre skatt på energireservene dine. Så du trenger mindre restitusjon og har mer tid til å komme deg.

Vibrasjonsintensitet måles i G-kraft

Nøkkelen til å oppnå betydelige fordeler med kraft og styrke er intensiteten av muskelstimulering. En vibrasjonsmaskin produserer en kraft på kroppen din som heter G-kraft der «G» står for «Gravity». For eksempel betyr «10G» «ti ganger jordens tyngdekraft». Du er enig i at å gjøre knebøy med 100 kg (10 kg) gir fordeler som ikke er mulig med 22 kg (10 kg). Tilsvarende gir Vibrasjonstrening med 10G G-styrke fordeler som forskning viser at det ikke er mulig med 1G G-styrke. 1. 3

Jo mer G-kraft maskinen produserer, jo større er stimulansen på muskler, nerver og bein. Alt som er mindre enn 5G er egentlig mer en massasje – forskningen viser at styrke, kraft og hormonrelaterte fordeler ved lav G-kraftvibrasjon i beste fall er veldig begrenset. 13 , 14,15,16,17

Vibrasjoner med lav intensitet gir IKKE de samme fordelene

I henhold til forskning , 19 bevirker utøvelse økning av veksthormon bare når treningsintensiteten overskrider en viss terskel. I lignende eksperimenter , 13,15 når vibrasjonsintensiteten ble redusert til 5G eller mindre, skjedde ingen endring i veksthormon, testosteron eller kortisol selv når treningsvarigheten ble doblet.

Se Whole Body Vibration Buyers Guide for å lære hvilke vibrasjonsmaskiner som er i stand til å produsere 10G eller mer. Du vil bli overrasket over hvor mange som ikke engang kan gå forbi 5G.

Påvirkning av gravitasjonsbelastning (G-kraft) på muskelprestasjoner er av største betydning. En økning i gravitasjonsbelastningen vil øke størrelsen og kraften til muskel
Professor Carmelo Bosco Universitetet i Roma

Som en konkurrerende figurkonkurrent (kroppsbygger) er jeg helt solgt på Hypervibe . Det har forbedret treningsøktene mine og forbedret muskeldefinisjonen min. Jeg bruker den til mye av styrketreningen min.
Kim Canada

Kjøpereveiledning for hele kroppen vibrasjoner – 41 testede vibrasjonsmaskiner

Bare 9 av 41 besto alle testene og kunne produsere vibrasjonsnivået som var ansvarlig for de mest imponerende forskningsresultatene. Hypervibe var den eneste maskinen for under $ 3000 som gjorde den til topp 9. Gjennomsnittlig effekt på alle maskiner under $ 3000 er 4G. Hypervibe kan produsere opptil 17G.

LAST NED HYPERVIBES KJØPERS GUIDE HER

Hvordan en 98-åring klarte å forbedre balansen, muskelkraften og smidigheten med 40% med bare 2 minutter om dagen

I denne forskningen sto 20 personer på en vibrasjonsmaskin i 2 minutter om dagen over en periode på 18 dager. Selv om det bare varte 2 minutter om dagen, var maskinen innstilt på å levere 9G . Et annet eksempel på høy intensitet, kort varighet og gir gode resultater.

I en annen lignende studie 21 ble G-styrken redusert til 1G. Forsøkspersonene var i lignende alder og utførte de samme testene bare denne gangen det var 0% forbedring.

Se for deg å oppleve 58% økning i muskelstyrke etter bare to turer til treningsstudioet. Det er egentlig det som skjedde med en gruppe skrøpelige 80-åringer i Kina som gjorde 4 minutter om dagen med vibrasjonstrening med 8G. Etter 8 uker hadde de trent totalt 2,5 timer med trening; likt det du kan gjøre i 2 vanlige treningsstudioer – og styrken deres hadde økt med 58%. 22

Det vil være som å gå fra å trykke på 68 kg til 237 kg (107 kg) – gevinster som vil kreve vanlige treningsfanatikere i året eller mer.

Resultat tredoblet

Israelske forskere 23 tok denne høye G-styrke-tilnærmingen enda lenger ved å ha en gruppe på 20-åringer til å gjøre 2 minutter med vibrasjon med 23G tre ganger i uken og sammenlignet det med en kontrollgruppe som gjorde de samme øvelsene uten vibrasjoner. Etter 3 uker økte kontrollgruppen styrke med 16% – vibrasjonsøvelsesgruppen økte styrken med utrolige 49,8%. Med andre ord, ved å legge høye G-kraftvibrasjoner til øvelsen, tredoblet resultatene deres mer.

Start transformasjonen din nå!

Dette er noe du ikke ønsker å sette av, fordelene er for store og innsatsen som kreves er så
liten. Hvis du vil ha en god måte å trygt gjøre:

  • Øk muskelstyrken 1
  • Øk muskelkraften 2
  • Spar tid og energi 1
  • Reduser skaderisikoen din 5,6,7

KLIKK HER NÅ FOR BESTILLING AV DIN EGEN HYPERVIBEMASKIN

Referanser

  1. Delecluse C, Roelants M, Verschueren S. 2003. Styrkeøkning etter vibrasjon av hele kroppen sammenlignet med motstandstrening, Med Sci Sports Training , 35 (6), 1033-41.
  2. Cochrane DJ. Akutt vibrasjonstrening for hele kroppen øker vertikalt hopp og fleksibilitetsytelse hos elite kvinnelige felthockeyspillere. Br J Sports Med. 2005 nov ; 39 (11): 860-5.
  3. Paradisis G. Effekter av helkropps vibrasjonstrening på sprintløpskinematikk og eksplosiv styrkeytelse. J Sports Sci Med. 2007 Mar; 6 (1): 44–49.
  4. Pérez-Turpin JA. Effekter av vibrasjoner i hele kroppen på styrke og hoppprestasjon hos volleyball- og beachvolleyballspillere. Biol Sport. 2014 aug ; 31 (3): 239-45.
  5. Rohlmann A. In vivo målinger av effekten av vibrasjoner i hele kroppen på spinalbelastningen . Eur Spine J. 2014 Mar ; 23 (3): 666-72.
  6. Cardinale M. Trening i hele kroppen: er vibrasjoner bra for deg? Br J Sports Med. 2005 Sep; 39 (9): 585-9
  7. Zhang L, «Effekt av helkropps vibrasjonsøvelse på mobilitet , balanseevne og generell helsetilstand hos skrøpelige eldre pasienter: en pilot randomisert kontrollert studie.» Clin Rehabil . 2013 17. jul
  8. Stewart JM. Plantarvibrasjon forbedrer benets væskestrømning hos perimenopausale kvinner. Am J Physiol Regul Integr Comp Physiol. 2005 Mar; 288 (3): R623-9
  9. Aminian- Far A. Vibrasjoner i hele kroppen og forebygging og behandling av sårhet i forsinket debut. J Athl Tog. 2011 jan-feb; 46 (1): 43-9
  10. Cochrane, D. Effekten av akutt vibrasjon i underkroppen på treningshastigheten. European Journal of Applied Physiology (2008): 103, 441-448
  11. Cochrane DJ. Endringer i leddvinkel, muskel-sene kompleks lengde, muskelkontraktsvevforskyvning og modulering av EMG-aktivitet under akutt vibrasjon i hele kroppen.  2009 september; 40 (3): 420-9
  12. Bosco C. Hormonelle reaksjoner på vibrasjoner i hele kroppen hos menn. Eur J Appl Physiol. 2000 apr; 81 (6): 449-54
  13. Elmantaser M. En sammenligning av effekten av to typer vibrasjonsøvelser på det endokrine og muskel-skjelettsystemet. J Muskuloskelett Neuronal Interact. 2012 september; 12 (3): 144-54
  14. Boggild M. Vibrasjon i hele kroppen klarte ikke å forbedre muskeltettheten etter menopausen. Plakatpresentasjon – American Society for Bone and Mineral Research 4-7 oktober 2013
  15. Cardinale M. De akutte virkningene av forskjellige vibrasjoner i hele kroppen på det endokrine systemet hos unge friske menn: en foreløpig studie. Clin Physiol Funct Imaging. 2006 nov; 26 (6): 380-4
  16. Erskine J. Neuromuskular og hormonelle svar på en enkelt økt med vibrasjon i hele kroppen hos friske unge menn. Clin Physiol Funct Imaging. 2007 Jul; 27 (4): 242-8
  17. Furness TP. Effektivitet av et vibrasjonsinngrep i hele kroppen på funksjonelle ytelser hos eldre voksne i samfunnet. J Altern Komplement Med. 2010 Jul; 16 (7): 795-7
  18. Pritzlaff -Roy CJ. Kjønn styrer forholdet mellom treningsintensitet og frigjøring av veksthormon hos unge voksne. J Appl Physiol (1985). 2002 mai; 92 (5): 2053-60
  19. Stokes K. Veksthormonrespons på sub-maksimal og sprint trening. Growth Horm IGF Res. 2003 okt; 13 (5): 225-38 ”
  20. Bruyere O. Kontrollerte vibrasjoner i hele kroppen for å redusere fallrisiko og forbedre helserelatert livskvalitet for beboere i sykehjem. Arch Phys Med Rehabil . 2005 Feb; 86 (2): 303-7
  21. Beaudart C. Effekter av 3 måneders korte økter med kontrollerte vibrasjoner i hele kroppen på risikoen for fall blant sykehjemsbeboere. BMC Geriatr . 2013 6. mai; 13: 42
  22. Zhang L. Effekt av helkropps vibrasjonsøvelse på mobilitet, balanseevne og generell helsetilstand hos skrøpelige eldre pasienter: en pilot randomisert kontrollert studie. Clin Rehabil . 2014 jan; 28 (1): 59-68
  23. Issurin VB. Effekt av vibrasjonsstimuleringstrening på maksimal kraft og fleksibilitet. J Sports Sci. 1994 desember; 12 (6): 561-6
X
We use cookies in order to give you the best possible experience on our website. By continuing to use this site, you agree to our use of cookies.
Accept
Reject