Vibrasjon av hele kroppen er muligens den enkleste, sikreste og mest praktiske måten å opprettholde beinstyrke.

Å ha sterke bein er viktig av flere årsaker.

  • Forebygging av ødelagte bein i ulykker.
  • En kilde til mineraler i tider med metabolsk stress – hvis kroppen blir for sur, kan mineraler fra bein reversere surheten og forhindre arteriell skade og indre blødninger.
  • Forebygging av skjelettdeformitet – den utmattede utseendet hos eldre hindrer den rette funksjonen til ryggmargsnervene som kan forårsake helseproblemer i alle deler av kroppen.

Du kan sammenligne bentetthet med penger i en bank. Arbeidet med flittige mennesker måtte sette inn penger i banken sin mens de er små, så de vil ha nok til å holde dem i gang senere i livet.

På samme måte gjøres beinforekomster tidlig i livet, og når du fyller 30 år når du toppen din – det sterkeste benet ditt noensinne vil være. Fra det tidspunktet fremover mister beinbanken din bein. For kvinner øker nedgangen i bentetthet når de nærmer seg 50 år.

Det er da fornuftig å:

  • Bygg så mye du kan mens du er ung
  • Bevar så mye du kan når du er eldre

LAST NED HYPERVIBES KJØPERS GUIDE TIL LÆRE SOM MASKIN ER BEST FOR DIN BEHOV

Den raskeste måten å miste bein

Når forskere ønsker å undersøke bentap, i stedet for å vente en hel levetid på at endringer skal skje, kan de øke hastigheten på bentapet ved å la testpersonene ligge i sengen. Slik tester de effektene av tyngdekraften på astronauter uten å måtte gå ut i verdensrommet.

Årsaken til at sengeleie fremskynder bentap er mangel på tyngdekraften som fungerer vertikalt gjennom bena og ryggraden slik det gjør mens du står. I 8 ukers sengetid kan en ung sunn person miste like mye bein som en gammel kvinne etter menopausen mister i løpet av et helt år (~ 3%). 2 Å bringe dem tilbake til normal tyngdekraft resulterer i gjenoppretting av bentetthet.3 Vektbærende fysisk aktivitet er den viktigste måten kroppen din holder bein sterke på.

Sammenlignet med den gjenværende befolkningen bruker folk i pensjonsalderen mest tid på å se på TV og minst mulig tid på føttene og reduserer dermed stimulansen fra tyngdekraften ; 4 en oppskrift på bentap. Hvis det er deg, kan det å forsøke ungdommens fysiske aktiviteter øke sjansen for å falle og knekke bein – det eneste du trenger å forhindre. Heldigvis er det en bedre måte.

Vibrasjonstrening gjør bein sterkere – trygt 1,2,5

Hvis en mangel av tyngdekraften svekker bein, kan ekstra gravitasjon styrke bein? I følge forskningen – ja det kan det. 3 En vibrasjonsplattform for hele kroppen akselererer deg oppover. Du føler dette som en styrke som heter G-styrke der ´G ′ står for ´Gravity ′. Dermed utsetter den kroppen din for økt tyngdekraft.
I motsetning til å løpe, hoppe, sykle eller løfte vekter – mesteparten av tiden din i vibrasjonstrening blir brukt på å stå stille og holde på støttestenger, noe som reduserer sjansen for å falle praktisk talt til null, noe som gjør det til en veldig trygg form for fysisk aktivitet. 6,7,8

Hvordan øker vibrasjonstrening beinstyrke?

BBen blir sterkere når de utsettes for tilstrekkelig mekanisk belastning. På grunn av muskelkontraksjonene og G-kreften forårsaket av en vibrasjonsmaskin, har hele kroppen vibrasjon vist seg å gi denne typen styrke-induserende belastning på bein. 9 I tillegg har Vibrasjonstrening vist seg å øke blodsirkulasjonen og lymfevæsken samtidig. Å legge bein mens du tvinger mer væske 10 gjennom dem vil øke styrken.

En tredje måte som vibrasjonstrening kan øke beinstyrken er ved å øke veksthormonnivået. Veksthormon er kjent for å øke bentettheten; Selv om det har vist seg at korte anstrengelser med høy G-kraft Vibrasjonstrening kan øke veksthormonnivået betydelig , har 11 vibrasjonsinduserte veksthormoneffekter på bein ikke blitt undersøkt.

Jeg var fast bestemt på å håndtere problemene med bentetthet trygt og naturlig, så jeg vendte meg til vibrasjonstrening. Etter 2 år med Hypervibe økte bentettheten min 8,3% – jeg ble overrasket.
Cydya
BSNY TV Show, USA

Hvem kan styrke bein med Vibrasjonstrening?

Forskningen viser at de med lavest bentetthet kan tjene mest. Vurder litt kinesisk forskning på kvinner etter menopausal med osteoporose. 5

Etter 6 måneder, sammenlignet med kontrollgruppen (ingen trening) som mistet 1,8% av beinmassen,
endte de i Vibration Training-gruppen faktisk opp med 5,6% mer bein. Mindre enn 10 minutter om dagen hadde «gjenopprettet stillhet» gjenopprettet nesten to års bentetthet.
Med andre ord, hver dag med vibrasjonstrening bevart 5 dagers bentetthet med:

  • Ingen fare for personskader
  • Ingen bivirkninger
  • Veldig lite tid
  • Veldig lite krefter

Hva om vibrasjonsmaskinen din ikke kan produsere høy G-kraftvibrasjon? Se Whole Body Vibration Buyers Guide for å lære hvilke vibrasjonsmaskiner som er i stand til å produsere 9G eller mer. Du vil bli overrasket over hvor mange som ikke kan det.

Kjøpereveiledning for hele kroppen vibrasjoner – 41 testede vibrasjonsmaskiner

Bare 9 av 41 besto alle testene og kunne produsere vibrasjonsnivået som var ansvarlig for de mest imponerende forskningsresultatene. Hypervibe var den eneste maskinen for under $ 3000 som gjorde den til topp 9. Gjennomsnittlig effekt på alle maskiner under $ 3000 er 4G. Hypervibe kan produsere opptil 17G.

LAST NED HYPERVIBES KJØPERS GUIDE HER

Start transformasjonen din nå!

Dette er noe du ikke ønsker å sette av, fordelene er for store og innsatsen som kreves er så liten. Hvis du ønsker å øke bentettheten din på en måte som:

  • Er trygg, rask og enkel 5,8,13
  • Kan gjøres hjemme
  • Føles bra 14
  • Har ingen signifikante negative bivirkninger 5,6,7,8

KLIKK HER FOR BESTILLING AV DIN EGEN HYPERVIBEMASKIN

Effektiv for å forhindre tap av bein Denne (høye G-kraft vibrasjon) trening 2 er til nå den mest vellykkede og effektive metoden for å forhindre muskel- og bentap i langvarige romoppdrag.
Professor Dieter Felsenberg – European Space Agency

Referanser

  1. Gusi N. Lavfrekvent vibrasjonsøvelse reduserer risikoen for beinbrudd mer enn å gå: en randomisert kontrollert studie. BMC Muskeloskelet Disord . 2006; 7: 92.
  2. Rubin C. Forebygging av tap av postmenopausalt ben ved hjelp av mekanisk stimuli med lav frekvens og høyfrekvens: en klinisk studie som vurderer samsvar, effektivitet og sikkerhet. J Bone Miner Res. 2004 Mar; 19 (3): 343-51
  3. Rittweger J. Forebygging av bentap i løpet av 56 dager med streng sengeleie ved sidevekslende resistiv vibrasjonsøvelse. Bein. 2010 jan; 46 (1): 137-47
  4. Australian Health Survey: Physical Activity, 2011-12; Australian Bureau of Statistics 19. juli 2013
  5. Ruan XY. Effekter av vibrasjonsbehandling på beinmineraltetthet hos postmenopausale kvinner med osteoporose. Chin Med J ( Engl ). 2008 5. jul; 121 (13): 1155-8
  6. Rohlmann A. In vivo målinger av effekten av vibrasjoner i hele kroppen på spinalbelastningen . Eur Spine J. 2014 Mar ; 23 (3): 666-72.
  7. Cardinale M. Trening i hele kroppen: er vibrasjoner bra for deg? Br J Sports Med. 2005 Sep; 39 (9): 585-9
  8. Zhang L, «Effekt av helkropps vibrasjonsøvelse på mobilitet , balanseevne og generell helsetilstand hos skrøpelige eldre pasienter: en pilot randomisert kontrollert studie.» Clin Rehabil . 2013 17. jul
  9. Torvinen S. Effekt av vibrasjoner i hele kroppen på muskelprestasjoner, balanse og bein. Det medisinske fakultetet ved University of Tampere, 2003 Feb.
  10. Stewart JM, Karman C, Montgomery LD, McLeod KJ. Plantarvibrasjon forbedrer benets væskestrømning hos perimenopausale kvinner. Am J Physiol Regul Integr Comp Physiol. 2005 Mar; 288 (3): R623-9
  11. Bosco C. Hormonelle reaksjoner på vibrasjoner i hele kroppen hos menn. Eur J Appl Physiol. 2000 apr; 81 (6): 449-54
  12. Torvinen S. Effekt av 8-måneders vertikal hele kroppsvibrasjon på bein, muskelprestasjon og kroppsbalanse : en randomisert kontrollert studie. J Bone Miner Res. 2003 Mai; 18 (5): 876-84
  13. Delecluse C, Roelants M, Verschueren S. 2003. Styrkeøkning etter vibrasjon av hele kroppen sammenlignet med motstandstrening, Med Sci Sports Training , 35 (6), 1033-41.
  14. R. Akutt trening hos veteraner i Vietnam er forbundet med positive subjektive opplevelser. Int J Exercise Sci 3 (1): 36-42, 2010.
X
We use cookies in order to give you the best possible experience on our website. By continuing to use this site, you agree to our use of cookies.
Accept
Reject